A mode de conclusió vull fer referència a allò que se’n extreu de l’estudi del mòdul i de la realització d’ aquesta miniactivitat.
Considero que la tecnologia, quan s’usa de manera productiva, pot promoure un aprenentatge significatiu entre els estudiants.
Construir models que es basin en la informàtica és l’activitat tecnològica més atractiva conceptualment que existeix, amb la màxima contribució al canvi conceptual i al desenvolupament de models mentals.
Allò que per a nosaltres és significatiu depèn de les nostres necessitats i intencions. No obstant això, des d’una perspectiva psicològica de l’aprenentatge, les dues concepcions actuals que més s’acosten a la significació són els models mentals i el canvi conceptual.
L’activitat que afavoreix la construcció d’un model mental de manera més consistent i productiva és la construcció de models computacionals. És a dir, usar l’ordinador per a construir models del que s’ha estudiat proporciona una representació física dels processos mentals de la construcció de models.
La manera més efectiva d’impulsar la construcció de models mentals és fer que els estudiants usin una varietat d’eines per a construir models físics, visuals, lògics, o computacionals dels fenòmens. En altres paraules, construir models físics i computacionals mitjançant tecnologies confereix als estudiants l’oportunitat d’operacionalitzar i externalitzar els seus models mentals.
dimecres, 10 de novembre del 2010
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada